E-Mail: hello@waxom.com Phone: 591 341 344

ODKSZTAŁCENIE POWIĘZI

Twórcą metody FDM był lekarz medycyny ratunkowej, osteopata Stephen Typaldos. Wiele jednostek chorobowych, kontuzji czy też obrażeń, prowadzi do strukturalnych zmian układu powięziowego (Fascial Distortion), te z kolei mogą manifestować się różnorodnymi dolegliwościami. Typaldos u swoich pacjentów zaobserwował powtarzający się wzorzec mowy ciała i sposób opisywania bólu a obraz ten przyporządkował do 6 dysfunkcji układu powięziowego. Wnikliwa analiza przyczynowo ? skutkowa, znajomość anatomii układu powięziowego terapeuta może skutecznie leczyć pacjentów m.in bezpośrednio po urazach narządu ruchu, zespołem bolesnego barku, bolesne miesiączki, bóle głowy, stany po operacjach narządu ruchu i wiele innych. FDM znalazł ogromne zastosowanie w sporcie wyczynowym, ortopedii oraz obecnie nawet w neurologii i neuropediatrii.

DIAGNOZA W FDM

Diagnozowanie FDM opiera sie? na trzech filarach. Poza diagnoza? na podstawie medycyny naukowej prowadzi ono ro?wniez? do niezalez?nej diagnozy FDM. Szczego?lne znaczenie ma przy tym interpretacja mowy ciała pacjenta. Poprzez odpowiednia? interpretacje? te intuicyjne gesty moga? zostac? rozszyfrowane i wskazywac? bezpos?rednio na odkształcenia powie?zi. Szczego?łowe badanie i wywiad chorobowy uzupełniaja? diagnoze? FDM. Zdje?cia rentgenowskie, badania krwi itd. sa? ro?wniez? uwzgle?dniane w przebiegu badania. Na podstawie powyższej analizy terapeuta kwalifikuje bądź dyskwalifikuje pacjenta do terapii.  Układ powięziowy wymaga specyficznych technik ukierunkowanych na leczenie danej patologii, dlatego techniki masażu klasycznego itp. nie są skuteczne w usuwaniu zaburzeń z układu powięziowego.

WSKAZANIA

• ostre bóle wynikające ze skre?cenia i zwichnie?cia stawo?w, lumbago, sztywnos?ci karku,
  • ostre i przewlekłe kontuzje sportowe,
  • przed­ i pooperacyjnych ograniczeniach ruchowych,